Založ si blog

Čajové rande so sprievodkyňou . . . . . (Doba jedová 3)

Na tú noc nikdy nezabudnem. V živote som ich síce (nezabudnuteľných) prežil niekoľko, ktoré by stáli za osobitnú kapitolu – príjemné, menej príjemné i nepríjemné. Boli také, na ktoré by som čo najskôr zabudol, ale i také, ktoré by sa mohli opakovať, povedzme aspoň raz mesačne. Tentoraz bola predo mnou noc, akú som nikdy predtým neokúsil, dokonca som ani len netušil, že vôbec môže prísť.  Pred 9 hodinovou cestovnou tortúrou som si želal čo najmenší počet cestujúcich, voľné dvojsedadlo, čo najprázdnejšie okolie, aby eventuálne zdravotné následky spolucestujúcich boli v uzavretom autobusovom priestore čo najmenšie. Mal som veľké výčitky svedomia: baktérie a vírusy sú totiž veľké potvory – dokonca rýchlejšie ako ženská klebeta, nohy Usaina Bolta či vzruch cholerika.

Mal som napokon šťastie v nešťastí. Teda, šťastie mali skôr tí, ktorí v onú sobotu zostali doma, nikam necestovali (najmä nie o pol deviatej večer) a tí, čo sedeli, ďaleko od zdroja nákazy. Autobus bol poloprázdny. Pre optimistov. Poloplný pre pesimistov. Pohli sme sa z miesta a začal som pomaly odpočítavať sekundy, minúty a – žiaľ – aj hodiny. Napriek enormnej snahe a mnohým pokusom, viečka mojich očí sa nedokázali spojiť na dlhší časový úsek, ako trvá žmurknutie. Kým s miznúcimi kilometrami ostatní spolucestujúci menili polohu hlavy do 45 stupňového uhla a naopak, iní zas vydávali zvuky, ktoré pripomínali jav nepríjemný pre každého – chrápali. V stave bdelosti sme tak zostali o polnoci traja – chvalabohu šofér, stewardka pendlujúca hore dole s čajom pre pacienta, teda mňa.

Kto vie, čo sa odohrávalo v tej chvíli v mysliach nás troch. Pre šoféra musel byť permanentný intímny kontakt s volantom a otvorenými očami na stopkách riadnou frustráciou. Pravidelne jazdiť po tej istej trase, v tom istom čase, akurát iní cestujúci- to už nemôže byť ani záľuba a keď už práca nie je záľubou, stojí to za figu. Podobne ako pre pohľadnú sprievodkyňu – naučené frázy, byť zdvorilým za každej okolnosti, pri akomkoľvek cestujúcom. Mne okrem baktérii a ktovieakých iných vírusov blúdili v hlave horšie myšlienky. To, že sa mi samovoľne spúšťali hlieny z nosa smerom do vreckovky, že som kýchal častejšie ako hochštapler na prácu, že kašeľ mal viac decibelov ako zvuk motora – to som už v živote zažil. Ako asi každý. Vedel som, že chrípka prichádza na neželanú niekoľkodňovú návštevu. A otvoriť jej musím.

Ale čo s tým objektom guľovitých rozmerov pod ľavou sánkou? Kde a kedy sa tam vzal? Neustále som si nahmatával priestor, v ktorom sa usídlil, usadil, udomácnil. Snažil som sa ho zatlačiť smerom ku krku, no vždy sa vrátil. Snažil som sa ho protitlakom palca a ukazováka jednej ruky stlačiť, no vždy sa dal do tej istej guľatej podoby. Keby aspoň bolel, ale kdeže… ! Dal by som mu pokoj a chytil by som možno väčšiu paniku. Lenže on nie. Nebolel, navyše ani neprekážal.  V mojej tukovej vrstve sa šikovne strácal. Keby som trpel podvýživou alebo mal ideálnu váhovú hmotnosť, okolie si určite jeho prítomnosť všimne. A zalarmuje lekárov. Lenže pri mojej nadváhe si ten „fras“ skrytý v mojej tukovej druhej brade veselo hovel a nenápadne rástol. To som ale vtedy ešte netušil, že mu jeho pôvodná veľkosť nestačí a že sa má u mňa, aj vďaka zlej životospráve, viac než dobre.

Niekedy nad ránom som konečne zažmúril oči aj na dobu dlhšiu, ako jedna hodina. Prebudil som sa až na Florenci. Z teplého prostredia žltého autobusu som sa vzápätí rinul do práce. Už mi bolo o čosi lepšie, cestu som prežil, rovnako aj cestujúci. Lenže to „lepšie“ bolo iba na pohľad… moje peklo sa práve začínalo.

On

11.09.2018

Bol november 2009, krátko po župných voľbách… Môj vtedajší politický bývalý kolega mi pri stole vraví: „Poď, s niekym ťa zoznámim. Chce ti zablahoželať k dobrému výsledku!“. Vstal som a zamieril na druhý koniec obľúbeného podniku. „Teší ma, že Vás spoznávam a gratulujem“, podal mi dotyčný ruku a postavil sa zo stoličky, hoci mal [...]

List pre RTVS na reakciu antilistu RTVS proti pôvodnému listu RTVS. .

16.04.2018

Vážený pán generálny riaditeľ, vážené vedenie spravodajstva... na úvod o mne len toľko: v čase „hlbokej mečiarizácie s priesakom do druhého sľubovaného Švajčiarska (1995-2003)“, som priamo vytváral audiovizuálne hodnoty v Továrni na sny ((ako sa metaforicky označuje televízne prostredie).. Ešte pod značkou – STV.. (mimochodom, STV bude pre [...]

Z denníka ľudáka (1)

11.04.2018

Možno si spomínate ešte na tento status, ktorý uverejnila pred vyše mesiacom bratislavská krajská organizácia Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) po vražde nádejného novinára a môjho exkolegu z Ringieru Jána Kuciaka… Táto reakcia vtedy pobúrila asi každého, kto sa nenarodil s cynickou poruchou osobnosti a netrpel xenofóbnou demenciou… Samotné [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Jozef Havrilla

Úder pod pás ti dá len ten, kto vyššie nedosiahne....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 82
Celková čítanosť: 531206x
Priemerná čítanosť článkov: 6478x

Autor blogu