Založ si blog

Chce sa mi z Vás zvracať, pán primátor!

Onkologickí pacienti často zvracajú. Chemické látky, ktoré do nich pravidelne prúdia majú svoje dôsledky. Hoci aj ja som už dva roky onkologický pacient, spätný chod som nikdy nechytil. Asi som mal silný žalúdok. No po poslednom Vašom návrhu, pán primátor, ktorý ste už podpísali, naplo aj mňa. Zrušili ste bezplatné cestovanie hendikepovaným.

Pred dvoma rokmi som sa vyhrabal zo štvrtého štádia rakoviny nosohltanu. Nevedel som rozprávať, prehĺtať a tak som padol zo 125 kg na 75 kg. Nebyť nadváhy, dnes Vám nenapíšem. Ale, pán primátor, to napokon aj viete. Boli sme v bratislavskom parlamente kolegovia. Spomínate? Sedel som na mieste, ktoré predtým patrilo Petrovi Dubčekovi. Synovi slávneho politika Alexandra. Opustil nás po troch mesiacoch od zloženia sľubu. Rakovina.

Dnes som, pán primátor, „čistý“. V našom onkoslovníku to znamená, že nemám žiadne pozostatky nádorových buniek. Napriek tomu už celý život budem onkologickým pacientom. Pripomenie mi to plastová karta o mojej diagnóze a pravidelné prehliadky pod prístrojmi zvanými CT, MR či PET CT. My onkologickí pacienti sa už nikdy úplne nevyliečime.

Mám aj kamaráta z detstva. Hral sa na detskom ihrisku a nešťastne spadol hlavou dole. Pár dní v nemocnici, ale dostal sa z toho. Rozprával, aj sa hýbal, ale iba donedávna. Telo si zobralo po rokoch daň. Zostal na vozíku. Hodnota jeho života klesla na úplne dno. Chcel byť lekárom a mal mnoho iných plánov. Rodina, deti, práca… veď to poznáte. Dnes sa bez pomoci rodiny nikde nedostane. Viete, Bratislava nemyslí na bezbariérovosť. A všade kam smerujú galusky na jeho kolesách, narazia na prekážku. Ešteže existujú moderné autobusy. Aspoň k lekárovi bola cesta pohodlnejšia.

V mojom okolí je aj mnoho darcov krvi. Nerobia to preto, aby získali akúsi plaketu od pána Jánskeho. Robia to preto, lebo vedia, že najcennejšou tekutinou môžu zachrániť životy iných. Robia to radi a často. Robia to nezištne a z lásky. Nepýtajú peniaze. Možno rátajú s možnosťou, že aj oni sa dostanú do pozície, keď ich život bude závisieť od darovanej cudzej krvi. Ako oceníme takýto prístup? Dajme im bezplatné cestovanie v prostriedkoch verejnej dopravy. Zaslúžia si to. Takto sme presne zmýšľali v roku 2012, keď sme ako poslanci, ja a aj Vy pán Nesrovnal, odhlasovali tieto zľavy.

Ani cukrovkári to nemajú v živote ľahké. Nesmú zabudnúť na pravidelnú dávku inzulínu, inak… . Kolaps či záchvat na ulici, nebodaj za volantom. Ako nedávno v Karlovej Vsi, keď dostal vodič hyperglykemický záchvat. Prežil. Život dáva druhé šance iba vyvoleným. On ju dostal.

 

A TERAZ K VECI

 

Čo spája všetkých týchto ľudí? Hendikep, vek, choroby, zásluhy…. ako v ktorom prípade. A možnosť bezplatného cestovania v MHD za všetky tie príkoria a nezištnosť. Všetci títo ľudia usporili 20 a aj menej eur mesačne. Mohli ich využiť na nákup liekov. Lebo chcú byť medzi nami! Väčšina z týchto ľudí je v starobnom dôchodku. Naši seniori celý život pracovali, aby mesačne dostali od štátu 300 eur. Niektorí aj menej. Celý život. Čo myslíte, pán primátor, koľko z príjmu obetujú na lieky? Dve tretiny! Čiastočne ich náklady znížila úspora za MHD. Dnes beriete aj tých 20 eur tým, ktorí si ich dokážu vážiť. Vy a Vaši poslanci si poviete – čo je to 20 eur? Nič, pre Vás pán primátor to je jedna skrutka na Vašom Porsche. Pre poslanca malý zlomok z odmeny za mandát. Mimochodom, ten je dvojnásobne vyšší ako mizerný dôchodok seniora, proti ktorému ste rad radom zahlasovali.

Týmto ľuďom ste zobrali aj to málo. Je to vlastne umenie – zobrať niekomu niečo z ničoho. Hodili ste cez palubu 20 000 chudobných ľudí. Je nás samozrejme viac. Ale niektorí sme v produktívnom veku a tie lístky si zaplatíme aj bez nároku na bezplatné cestovanie.

Viete, pán primátor. Onkologickí pacienti chodia do priestorov plných jedu často. V čase liečby každý deň. Prichádzajú sem aj z iných miest. Ťažký život ste všetkým tým okorenili návrhom, o ktorom som presvedčený že je hyenistický a chrapúnsky. To, čo ste predviedli spoločne s poslancami, je antisociálne zverstvo. Cením si však prístup poslanca Borguľu, že sa dokázal Bratislavčanom ospravedlniť za nezmyselné hlasovanie návrhu, ktorý nadobudne platnosť od 1.novembra…. 

 

P.S.: Milí páni poslanci. S viacerými z Vás si tykám a sme priatelia. Boli sme kolegovia, dôverne sa poznáme. Som však sklamaný z toho, že ste svoj mandát, ktorí ste dostali od občanov Bratislavy, hrubým spôsobom zneužili práve proti nim. A k Vám pán primátor? Len toľko, že Božie mlyny sú jediná seriózna firma, ktorá si plní svoju úlohu. Keď som sa Vás pred dvoma dňami priamo zoči voči pýtal, prečo ste spravili to, čo ste spravili – odvrátili ste odo mňa zrak na kamery a na moju otázku ste dali úplne inú odpoveď. Viem, svetlo reflektorov kamier a blesky z fotoaparátov Vás vykreslia pred divákmi v TV úplne inak. Ako človeka, ktorý to chcel dať… zatiaľ však iba berie, klame a zavádza. Je mi z Vás, pán kolega (pardon pán primátor) na zvracanie.

On

11.09.2018

Bol november 2009, krátko po župných voľbách… Môj vtedajší politický bývalý kolega mi pri stole vraví: „Poď, s niekym ťa zoznámim. Chce ti zablahoželať k dobrému výsledku!“. Vstal som a zamieril na druhý koniec obľúbeného podniku. „Teší ma, že Vás spoznávam a gratulujem“, podal mi dotyčný ruku a postavil sa zo stoličky, hoci mal [...]

List pre RTVS na reakciu antilistu RTVS proti pôvodnému listu RTVS. .

16.04.2018

Vážený pán generálny riaditeľ, vážené vedenie spravodajstva... na úvod o mne len toľko: v čase „hlbokej mečiarizácie s priesakom do druhého sľubovaného Švajčiarska (1995-2003)“, som priamo vytváral audiovizuálne hodnoty v Továrni na sny ((ako sa metaforicky označuje televízne prostredie).. Ešte pod značkou – STV.. (mimochodom, STV bude pre [...]

Z denníka ľudáka (1)

11.04.2018

Možno si spomínate ešte na tento status, ktorý uverejnila pred vyše mesiacom bratislavská krajská organizácia Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) po vražde nádejného novinára a môjho exkolegu z Ringieru Jána Kuciaka… Táto reakcia vtedy pobúrila asi každého, kto sa nenarodil s cynickou poruchou osobnosti a netrpel xenofóbnou demenciou… Samotné [...]

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00, aktualizované: 08:19

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

Jozef Havrilla

Úder pod pás ti dá len ten, kto vyššie nedosiahne....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 82
Celková čítanosť: 531571x
Priemerná čítanosť článkov: 6483x

Autor blogu