Založ si blog

Chýba mi jej úsmev

Sadla si vedľa mňa. Krásna dievčina s bohatými čiernymi vlasmi. Všimol si ju každý. Pre jej obrovský úsmev. Dlho som váhal, či ju oslovím. Váhanie prerušila ona. Predstavila sa. Ruku mi ale nepodala. Nemohla. Ani ja jej. Obaja sme boli pripútaní a nemohli sa veľmi hýbať. V ľavej ruke som zvieral papiere. Štátnice. Opatrne som ich položil na stolík medzi 5 fliaš. Jedna už bola na stojane. Bol som teda na začiatku. Aj ona.

Vedel som, že môj pohľad sa s papiermi už na najbližšie štyri hodiny nestretne. Patril dievčine. Štyri spoločné hodiny z časti našich životov. Prvé a posledné. Niekto si za celý život nepovie nič. My sme stihli všetko. Mali sme spoločnú životnú cestu. Aj tému. Rozprávali sme sa o nej. Len raz nás vyrušila pani v bielom. Pýtala sa na nožnice. Moja neznáma stále nestrácala úsmev. Odpovedala.

Prial som si, aby kvapky nádeje tiekli pomaly. Alebo, aby sa aspoň čas vliekol. Mnoho otázok potrebuje mnoho času. Ani jedna z nich sa nezačínala – prečo? Posledná kvapka prerušila naše rozprávanie o živote. Rozlúčili sme sa. Odvtedy som ju stretol už len dvakrát. Na chodbe. Ona spoznala mňa, ja ju nie. Možno preto, že jej zmizol úsmev. Vlasy. Postava. Kilogramy. Hanbil som sa. Slzy sa tlačili, ale tam nesmiete plakať. Tam musíte bojovať.

Presne pred dvoma rokmi som prijal posledný jed záchrany a posledný lúč bolesti. Paradoxy. Ako život. Rovnaké osudy, ale rozdielne konce. Ja som do priepasti nespadol. Dievčina, žiaľ, šla rovnakou cestou za mamou, ktorú poznala iba 5 rokov. Viac nestihla. Dozvedel som sa to nedávno na mieste, kde sme sa spoznali. Mieste, kde vládne doba jedová. Kde nájdete anjelov, anjelov smrti. Na tento príbeh nikdy nezabudnem. Už viem, čo vtedy znamenali nožnice..  A jej úsmev?  Na ten nikdy nezabudnem. Chýba mi. Žiaľ, chýba mi aj medzi mnohými zdravými ľuďmi.

On

11.09.2018

Bol november 2009, krátko po župných voľbách… Môj vtedajší politický bývalý kolega mi pri stole vraví: „Poď, s niekym ťa zoznámim. Chce ti zablahoželať k dobrému výsledku!“. Vstal som a zamieril na druhý koniec obľúbeného podniku. „Teší ma, že Vás spoznávam a gratulujem“, podal mi dotyčný ruku a postavil sa zo stoličky, hoci mal [...]

List pre RTVS na reakciu antilistu RTVS proti pôvodnému listu RTVS. .

16.04.2018

Vážený pán generálny riaditeľ, vážené vedenie spravodajstva... na úvod o mne len toľko: v čase „hlbokej mečiarizácie s priesakom do druhého sľubovaného Švajčiarska (1995-2003)“, som priamo vytváral audiovizuálne hodnoty v Továrni na sny ((ako sa metaforicky označuje televízne prostredie).. Ešte pod značkou – STV.. (mimochodom, STV bude pre [...]

Z denníka ľudáka (1)

11.04.2018

Možno si spomínate ešte na tento status, ktorý uverejnila pred vyše mesiacom bratislavská krajská organizácia Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) po vražde nádejného novinára a môjho exkolegu z Ringieru Jána Kuciaka… Táto reakcia vtedy pobúrila asi každého, kto sa nenarodil s cynickou poruchou osobnosti a netrpel xenofóbnou demenciou… Samotné [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Jozef Havrilla

Úder pod pás ti dá len ten, kto vyššie nedosiahne....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 82
Celková čítanosť: 531138x
Priemerná čítanosť článkov: 6477x

Autor blogu