Založ si blog

November rain, November pain . . . . . (Doba jedová 2)

Bola prvá novembrová sobota, krátko pred pol deviatou večer. Po povinných pravidelných prednáškach na Prešovskej univerzite som mal už len zopár hodín na to, aby som na opačnej strane bývalého Československa, v Prahe, plnil svoje ďalšie aktivity – tentoraz pracovné. To permanentné cestovanie som už bral ako rutinnú záležitosť. Neprekážala mi takmer tisícka kilometrov v dopravnom prostriedku zvanom autobus. V noci sa mi vždy cestovalo najlepšie – aj keď v nepohodlnej polohe, predsa len, spánok bol vždy silnejší a ani som sa nenazdal a bol som tam, kde som mal byť.

Na útulnú prešovskú stanicu som v ten novembrový podvečer došiel o čosi skôr. Je totiž mojim pravidlom, že na akékoľvek stretnutie alebo miesto, prichádzam radšej s predstihom. Kto ma pozná, vie, že nikdy nemeškám. Ctím si presnosť. Inak tomu nebolo ani teraz, hoci môj stav vykazoval všetky známky blížiacej sa chrípky. Poviete si, blázon. Namiesto horúceho čaju, medikamentov, po ktorých klesá teplota a nevyhnutnej vodorovnej polohe v posteli, takto nezodpovedne riskuje svoje zdravie. Priznávam, nebolo mi vtedy všetko jedno. Cítil som sa malátne, ledva sa opierajúc o zábradlie, aby som udržal stabilitu. Do príchodu pravidelnej medzinárodnej linky Košice – Praha chýbalo ešte azda 20 minút. Lenže vymeniť si službu s kolegom, na to už bolo neskoro. A keďže sa snažím byť v práci maximálne zodpovedný a profesionálny, s cieľom nič nepodceniť a neoklamať, neostávalo mi nič iné, len bojovať a spoliehať sa, že to rýchlo prejde. Najmä vydržať.

Nikdy sa sekundová ručička nepohybovala tak pomaly ako vtedy. Kašeľ sa stupňoval, jednorazových vreckoviek bolo čoraz menej, ružová tabletka na zmierňovanie bolesti strácala svoj účinok. Cítil som sa mizerne. Stále mi však podvedomie falošne radilo: „veď to zvládneš, nerob paniku“. Priznávam, nikdy v živote som so žiadnymi čo i len náznakmi chrípky, nádchy a iných pliag, nechodil k lekárom. „Nie som predsa hypochonder„, utešoval som sa. Veď som sa vždy z akéhokoľvek neduhu dostal sám a nepotreboval som pritom žiadne lekárske inštrukcie, predpisy, rady. Vedel som, že aj tak každý lekár predpisuje podľa svojho vedomia, svedomia a možno aj dohody s farmaceutickými firmami. Preto moja dôvera k pánom a dámam v bielych plášťoch, vyštudovaných to ľuďoch s titulom MUDr, nebola taká emotívna.  Áno, čítaval som v rôznych periodikách i o tom, aké nerozumné je „neliečiť sa a nedoliečiť sa„. Vraj to človeka skôr či neskôr dostihne a spočíta mu to aj s úrokmi.

A tak stojac opretý o zábradlie a netrpezlivo čakajúc na môj spoj, som si podvedome skontroloval teplotu čela a hrdla. V mrazivom počasí to malo predsa len aký taký význam, hlava totiž horela a ruky sa aspoň pritom zahriali. Jediné pozitívum sobotňajšieho ťažkého večera. Zrazu som ale pod sánkou zacítil niečo, čo tam predtým nikdy nebolo. Malo to guľovitý tvar s priemerom jeden centimeter a hýbalo sa to zo strany na stranu, tam, kam som chcel. Hlavou mi preleteli spomienky na pravidelné kontroly s deťmi, ktoré som absolvoval. Pediatrička im nahmatávala hneď na začiatku preventívnej kontroly okolie brady a sánky. Aj som sa pýtal, prečo je tento úkon dôležitý a čo sa ním dá zistiť. Odpoveď som vtedy dostal a vynorila sa mi hneď v tej chvíli. „Určite zväčšená uzlina, pri chrípke normálny sprievodný jav“, tam som pri premýšľaní o mojom novom „prírastku“ začal aj skončil. Práve mi prišiel žltý spasiteľ na štyroch kolesách. Čakala ma však veľmi ťažká noc…

 

On

11.09.2018

Bol november 2009, krátko po župných voľbách… Môj vtedajší politický bývalý kolega mi pri stole vraví: „Poď, s niekym ťa zoznámim. Chce ti zablahoželať k dobrému výsledku!“. Vstal som a zamieril na druhý koniec obľúbeného podniku. „Teší ma, že Vás spoznávam a gratulujem“, podal mi dotyčný ruku a postavil sa zo stoličky, hoci mal [...]

List pre RTVS na reakciu antilistu RTVS proti pôvodnému listu RTVS. .

16.04.2018

Vážený pán generálny riaditeľ, vážené vedenie spravodajstva... na úvod o mne len toľko: v čase „hlbokej mečiarizácie s priesakom do druhého sľubovaného Švajčiarska (1995-2003)“, som priamo vytváral audiovizuálne hodnoty v Továrni na sny ((ako sa metaforicky označuje televízne prostredie).. Ešte pod značkou – STV.. (mimochodom, STV bude pre [...]

Z denníka ľudáka (1)

11.04.2018

Možno si spomínate ešte na tento status, ktorý uverejnila pred vyše mesiacom bratislavská krajská organizácia Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) po vražde nádejného novinára a môjho exkolegu z Ringieru Jána Kuciaka… Táto reakcia vtedy pobúrila asi každého, kto sa nenarodil s cynickou poruchou osobnosti a netrpel xenofóbnou demenciou… Samotné [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Jozef Havrilla

Úder pod pás ti dá len ten, kto vyššie nedosiahne....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 82
Celková čítanosť: 531623x
Priemerná čítanosť článkov: 6483x

Autor blogu