Založ si blog

Kližan – talent bez pokory

Toto si o Vás myslím, pán Kližan…  verím, že sa tento môj blog dostane aj k Vám, lebo komunikačných ciest je neúrekom. Vy si ho,  ak Vás hneď na začiatku nepremóže hnev, istotne prečítate…

Nie, nasledujúce pocity vyjadrené v slovách nebudú plytkou kritikou, to by bol  z mojej strany double fault.. Nepôjdem ani cestou chronológie, teda časovej retrospektívy.

DYCHBERÚCI TENIS

Nie je to tak dávno, presne pred rokom, čo som s nadšením sledoval Vaše výkony…  Od prvého fiftínu až po ten posledný, vtedy vždy víťazný… Neunikla mi žiadna výmena. Nemohla, lebo tie zápasy som sústredene komentoval pre obrovské množstvo divákov. Pre Vašich fanúšikov, pre tipujúcich, pre milovníkov tenisu, profesionálov či amatérov v bielom športe – skrátka pre ľudí v Česku aj na Slovensku.

Január 2016 nebol pre Vás dobrý. Prehrávali ste zápasy hneď na začiatku,  v 1.kole. Niekedy smoliarsky, niekedy bol súper jednoducho v „laufe“ a odstavil Vás. Bol to ale začiatok sezóny. A ten býva ťažký..  Pre Vás to bol ale aj reštart. Od negatívneho…

Prvý krok – vymenili ste realizačný team. Na pozíciu mediálneho manažéra prišiel môj bývalý kolega Jozef Korbel. Mal upratať Vaše vzťahy s verejnosťou, novinármi, vyžehliť Vaše nešťastné výroky. Boli ste úplne iný klient akého mal predtým, Petra Sagana. Menili sa aj ďalší ľudia vo Vašom tenisovom okolí.

Po turbulentnom roku 2015, v ktorom ste svojimi príspevkami na sociálnych sieťach,  či v rozhovoroch strhli na seba zbytočne negatívnu pozornosť (podotýkam, že častým spúšťačom búrlivých reakcií bol hnev) sa zdalo, že Martin Kližan dostal rozum a bude sa venovať len tenisu, hre a výkonnosti. Všetko ostatné pôjde bokom.

Práve minuloročné turnaje v Sofii a víťazný v Rotterdame boli tými, ktoré od Vás každý čakal. Prišla zmena??? S Vašim kondičným trénerom Ivanom Gabovičom sme na tému „Martin Kližan“ prehodili množstvo slov, množstvo viet,  poznatkov práve počas Vášho víťazného ťaženia. Nechal ma vniknúť do Vášho myslenia,  vnútra…

Neuveriteľnou mentálnou silou ste vtedy odvracali matchbally (Bautista Agut, Monfils) a dosiahli ste na svoj najväčší triumf v seniorskom veku – vyhrali ste 500-vku. Ukázali ste, že keď sa dostanete do finále akéhokoľvek turnaja, viete sa dostať do víťaznej eufórie. Vždy ste dokázali perfektný týždeň vyšperkovať triumfom. Martin,  bolo to v čase,  keď ste boli hlavou na kurte. Len loptička,  súper,  sieť a fiftíny. Žiaden frajer z Petržky,  ale famózny hráč. Žiaden anonym na facebooku,  ktorý prehral 50 centov,  ale Rafael Nadal a ďalší z prvej 20-tky,  ktorých ste frustrovali jedinečnými údermi. Vtedy som vrieskal pri výmenách,  za čo ma českí diváci kritizovali,  že fandenie do prenosu nepatrí. V hlave som mal však stále náš nedopovedaný dialóg…

KAUZA KLIŽAN vs POLÍCIA

Možno si pamätáte pán Kližan, keď sme spolu v lete 2015 komunikovali a vy ste mi dokázateľne klamali. Verejnosť možno na Váš incident s dôchodcom zabudla, ja nie..

Pre osvieženie pamäte, tu je celý prepísaný rozhovor a vyjadrenie polície:

https://www.cas.sk/clanok/351098/tenista-martin-klizan-vs-policia-je-to-omyl-alebo-sportovec-klame-az-sa-prasi/

OK, každý robíme chyby a niektoré aj ľutujeme. Veril som, že Vaše rôzne výroky časom vyšumia do stratena a Kližan bude opäť ten športovec, ktorý uchvátil celý juniorsky French Open (2006). Slovensko malo grandslamového šampióna s obrovským potenciálom a smrteľným forhendom. Supertalent z Petržalky… Isto, nie každý zvládne prechod od juniorov k seniorom. Vám sa to vcelku podarilo, hoci chcelo to čas. Dostať sa do tretej svetovej desiatky, to sa od čias Dominika Hrbatého či Karola Kučeru v novodobej histórii nikomu inému nepodarilo…

Veril som, že famózny február 2016 je aj výsledkom skvelej práce psychológov vo Vašom tíme. Lebo aj tréner sa mení na túto profesiu. Po pokazenej loptičke ste nenadávali, práve naopak – hecovali ste sa. To bol najdôležitejší faktor. Na sociálnych sieťach ste sa nepúšťali do žiadnych zbytočných diskusií. Navyše, už ste nemali ani dôvod. Potom prišlo zranenie. Vzápäti víťazná 500- vka v Hamburgu a znova ťažký návrat do profesionálneho kolotoča. Ako to horkokrvný športovec zvládne?

KLIŽAN TO NEDAL

Možno posilnený solídnymi výsledkami a postupom na 26. miesto ste zrazu stratili zmysel pre realitu. Namiesto tvrdej práce a ďalšieho posunu aspoň o priečku vyššie, prišli slovné ataky. S tínedžermi, ktorí na Vás zjavne vsádzali, s kolegami (K.Kučera), zväzom, celým svetom. Dospeli ste až do štádia, že ste uverili svojej výnimočnosti. Zrazu prišla tá falošná myšlienka o Vašej nenahraditeľnosti (o neandrtálskej skupine v DC sa toho popísalo veľa).

Kde sa stala chyba? Vo vašom realizačnom tíme? Tomu neverím… Ivan Gabovič, či Jozef Korbel, naostatok aj Váš tréner sú natoľko inteligentné persóny, že by v tomto negatívnom smere na Vás vplyv nemali…

Nie, nie je problém prehrať so slabším, rankingovo nižšie postaveným. To sa stane každému, Aj taký Nick Kyrgios by si zaslúžil miestami náhubok na ústa. Aj na ňom je vidieť, kedy ho zápas nebaví. Verte, že som videl mnoho ťažkozvládnuteľných hráčov, ktorí majú problémy s mentálnou stránkou. Ale ani jeden nikdy nepohŕdal kolegami, možno kamarátmi, dôverou tých, ktorí Vám ju permanentne dávali..

SLABÁ MENTÁLNA VÝBAVA   

„Keby som nehral tenis, skončil by som asi v base“, to ste pred 6 rokmi prezradili v jednom rozhovore. Priznali ste, že so správaním ste mali problémy aj v škole. Nie som žiaden mentor, ale verte, že keby ste mali aspoň desatinu pokory z toho, koľko talentu ste získali, dostali, zdedili … boli by ste v prvej desiatke. Máte skvelú ľavú ruku, Vaše forhendové údery sú identické ako u Rafaela Nadala. Nechytateľné a nevyspytateľné.. Skvelý pohyb po dvorci je ďalšou Vašou silnou zbraňou. Žiaľ, jazyk Vám celý herný prejav neguje. A vedno s ním celá mentálna sústava.

Urobiť chybu nie je ťažké! Priznať si ju, poučiť sa z nej a možno dotyčným aj ospravedlniť – to zvládajú naozaj len „veľkí a silní“ ľudia. Som možno jeden z mála, ktorý verí, že to časom zvládnete. Už len kvôli tým ľuďom, ktorí majú podiel na Vašich výsledkoch a venovali Vám kopec času,  energie a výchovy. Počnúc rodičmi…

On

11.09.2018

Bol november 2009, krátko po župných voľbách… Môj vtedajší politický bývalý kolega mi pri stole vraví: „Poď, s niekym ťa zoznámim. Chce ti zablahoželať k dobrému výsledku!“. Vstal som a zamieril na druhý koniec obľúbeného podniku. „Teší ma, že Vás spoznávam a gratulujem“, podal mi dotyčný ruku a postavil sa zo stoličky, hoci mal [...]

List pre RTVS na reakciu antilistu RTVS proti pôvodnému listu RTVS. .

16.04.2018

Vážený pán generálny riaditeľ, vážené vedenie spravodajstva... na úvod o mne len toľko: v čase „hlbokej mečiarizácie s priesakom do druhého sľubovaného Švajčiarska (1995-2003)“, som priamo vytváral audiovizuálne hodnoty v Továrni na sny ((ako sa metaforicky označuje televízne prostredie).. Ešte pod značkou – STV.. (mimochodom, STV bude pre [...]

Z denníka ľudáka (1)

11.04.2018

Možno si spomínate ešte na tento status, ktorý uverejnila pred vyše mesiacom bratislavská krajská organizácia Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) po vražde nádejného novinára a môjho exkolegu z Ringieru Jána Kuciaka… Táto reakcia vtedy pobúrila asi každého, kto sa nenarodil s cynickou poruchou osobnosti a netrpel xenofóbnou demenciou… Samotné [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Jozef Havrilla

Úder pod pás ti dá len ten, kto vyššie nedosiahne....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 82
Celková čítanosť: 531257x
Priemerná čítanosť článkov: 6479x

Autor blogu